פיתרון לשיעור יתר בפנים-אפילציה | פאם קליניק
 
 

פיתרון לשיעור יתר בפנים - אפילציה

חגית ברונסקי / מערכת וואלה!

סובלות משיער סמיך בפנים? לובשות רק ביקיני עם פס רחב? אתן ג'ינג'יות או בלונדיניות ולא יכולות להסיר שיער בלייזר? חלק ב' של פרויקט "השערה המושלמת" יוצא לדרך. והפעם, כתבה שנייה בסדרת כתבות עוקבות, שסוקרות את שלוש השיטות להסרת שיער לצמיתות: לייזר, קרן אור ואפילציה. בעזרתה של אורלי דור מהמרכז לקוסמטיקה רפואית "פאם-קליניק" בקניון רמת-אביב, נציג את היתרונות והחסרונות של כל שיטה, והפעם - אפילציה.

מהי אפילציה?
אפילציה היא החדרה של מחט לזקיק השערה, וחימום של הזקיק לשבריר שנייה, כאשר החדרת המחט נעשית בכל שערה לחוד.

כיצד פועלת האפילציה? 
המחט המוחדרת לזקיק השערה מחממת את כלי הדם שמזינים את הזקיק (בסיס השערה) עד שכלי הדם נקרשים ואינם יכולים להזין את השערה יותר. הזקיק מת רק אם מחומם בשלב בו השערה נמצאת בשלב צמיחה (לעומת שלב המנוחה או הנסיגה) כי לשערה יש שלושה שלבים: צמיחה, מנוחה ונסיגה. לכן, אפשר לטפל באפילציה בכל זמן, ואין צורך לגלח לפני כן או להוריד בשעווה. מספיק שהשערה בצבצה מתוך העור, וכבר אפשר לקטול אותה עם המחט. לכן הסרת שיער בפנים נעשית במקרים רבים על ידי אפילציה, מפני שכך, אין מצב שבו הלקוח/ה מסתובבים עם שיער על הפנים. ברגע שהשערה מבצבצת, מסירים אותה. יש להדגיש, כי האפילציה היא הפתרון היחיד לבעלות שיער ג'ינג'י, בלונדיני או לבן, שהלייזר לא מסיר וגם לא הקרן-אור.

כמה טיפולים צריך עד להסרה מושלמת?        
בניגוד ללייזר, שבו הטיפולים נערכים אחת לחודשיים, טיפולי אפילציה אפשר לעשות פעם-פעמיים בשבוע, כל שבוע, עד סיום הטיפול. משך הטיפול עצמו אינו ארוך. לדברי אורלי, כל טיפול של הסרת שפם באפילציה לא נמשך יותר מרבע שעה, כדי לא לגרות את האזור יותר מדי. טיפול הסרת שיער בפנים אורך בין 45 דקות לשעה. בגוף, זמן האפילציה אינו מוגבל.
 
כאבים        
בדומה לטיפול הסרת שיער בלייזר, גם האפילציה לא כואבת מאוד, והתחושה בשלב חדירת המחט ונטרול הזקיק היא של עקצוץ. הרגישים יכולים להשתמש במשחת האלחוש שנקראת "אמלה" (EMLA), המנטרלת כ-60-70 אחוז מהכאב. עם זאת יצוין, כי בדומה למריטת שיער בשעווה, אחרי דקות מספר מתרגלים באופן יחסי לתחושה ולכאב.

מי לא יכול לעבור אפילציה?        
מי שחולה בסכרת באופן חמור לא יכול להסיר שיער לצמיתות בעזרת אפילציה. זאת מפני שבמהלך הטיפול נוצרים על עור הגוף בלבד (ולא על עור הפנים) גלדים קטנטנים, באזורים בהם נעשה שימוש במחט. גלדים אלה נושרים אחרי כמה ימים, אך אצל חולי סכרת הפצעים הקטנים לא נקרשים, ונותרים פצעים מדממים.

למעט הסכרתיים, כולם, בלי יוצא מן הכלל יכולים לעשות טיפול באפילציה, גם חולי סרטן, גם מי שהיה חולה בסרטן, גם בעלי קוצבי לב, וגם נשים בהריון.

באילו איזורים ניתו להסיר שיער באפילציה?                                      
למעשה ניתן להסיר שיער באפילציה בכל האזורים, אלא שאין טעם לעשות אפילציה באזורים שעירים, כי התהליך ארוך (מוציאים כל שערה לחוד), ולכן יקר יותר. כאמור, האפילציה היא הפתרון היחיד לבעלות שיער ג'ינג'י, בלונדיני או לבן, שהלייזר לא מסיר וגם לא הקרן-אור.

הסרת שיער בפנים
נשים רבות סובלות משיער בפנים, חלקו מולד וחלקו כתוצאה משינויים הורמונאליים. שיער פנים צומח באזור הסנטר, השפם, הפאות, כפלומה על כל הפנים או כשיער חזק וזיפי, כשיער בין הגבות, על עצמות הלחיים, 
 
על הלחיים עצמן, מתחת לשפה התחתונה, על הצוואר ואפילו באוזניים את כל אלה ניתן להסיר עם לייזר, אם מודבר בשערות כהות.

אך גם מי שאצלה השיער הזה הוא ג'ינג'י, בלונדיני או לבן, תוכלו להסירו רק באפילציה. בנוסף, למי שיש שערות בודדות על הפנים, עדיף להסיר עם אפילציה, היות שהתהליך קצר יותר וזול יותר. חשוב לדעת לא לגעת בשיער הפנים בשום שיטה (פינצטה, שעווה, גילוח), משום שכל התעסקות עם השיער תגרום לו לצמוח יותר.

זאת בשונה מהשיער ברגל התחתונה, שככל שמורידים אותו בשעווה, הוא צומח פחות (אחרי שנים רבות). עם זאת, חשוב לציין שכאשר מסירים את שיער הפנים בלייזר, חובה לשלב אפילציה בין הטיפולים, כדי להגיע להסרה של 100% מהשיער.

תופעות לוואי
הטיפול מייצר פצעונים קטנים על עור הגוף (לא על עור הפנים) שמגלידים, והגלד נושר לאחר ימים מספר, מבלי להותיר סימן או צלקת. זוהי למעשה תופעת הלוואי היחידה.

אם מקבלים טיפול נכון, לא יופיעו צלקות, סימנים או כתמים. גם במהלך טיפול האפילציה חשוב מאוד להישמר מפני השמש, באמצעות מריחה של קרם הגנה (החל ממספר 15), על האזור שטופל. יש למרוח כל שעתיים כמות נדיבה של קרם הגנה כשלושה שבועות אחרי סיום הטיפול האחרון.

אין כל מניעה לעשות טיפול להסתר שיער באפילציה גם בקיץ, אם מקפידים למרוח מסנן קרינה כל שעתיים. אם נחשפים לשמש אפשר לקבל כוויות או כתמי פיגמנטאציה (כתמים על עור שעוברים עם הזמן, אבל חשוב להימנע מהם). 
 

איך להגיע אלינו?

טלפון: 1801-224-442
קניון רמת אביב,
רחוב אינשטיין 40


אודות "פאם-קליניק"

יש לנו צוות מעולה של עובדות מקצועיות בעלות ניסיון וידע רב!

פאם-קליניק - המרכז לקוסמטיקה מתקדמת

לתיאום פגישת ייעוץ עם דרמה-תרפיסטית מקצועית והתאמת טיפול מתאים עבורך

1801-224-442

או מלאי פרטיך וניצור קשר בהקדם

 

טלפון/ וואטסאפ

פאם קליניק בע"מ, ח.פ. 512500034 | ביטול עסקה בהתאם לחוק הגנת הצרכן (ביול עסקה), התשע"א -2010 וחוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981